Crearea unui website de succes

Comportamentul consumatorilor

Chiar și atunci când vizitează un magazin fizic, consumatorii vor face, cel mai probabil, cumpărături dacă magazinul este curat, bine-organizat și oferă bunuri și servicii de calitate. În mod asemănător, utilizatorii din mediul online au anumite așteptări când vizitează un website.

De exemplu, se vor aștepta ca website-ul să se încarce rapid în browser. Dacă un site web se încarcă greu, este foarte posibil ca aceștia să acceseze alt site, posibil chiar pe cel al concurenței.

De asemenea, vizitatorii vor să vadă un design atractiv care să aibă o paletă de culori atent aleasă, astfel încât să nu le fie greu să citească sau să deosebească elementele din pagină.

Cu siguranță, se așteaptă să găsească și un sistem de navigare care să îi ajute să găsească cu ușurință produsele, serviciile sau informațiile pe care le caută.

Acestea sunt detalii care au legătură directă cu ceea ce noi numim „încrederea vizitatorului”. Așadar, un website de succes este realizat în jurul câtorva reguli de bază:

Obiectivele website-ului

Primul pas spre un website practic și de succes este să înțelegi pentru cine și de ce este realizat site-ul web. Dacă înțelegi cine vor fi vizitatorii viitorului website, vei avea o idee despre cum vor fi așezate elementele în pagină.

Mai mult, dacă vei știi cu exactitate care este scopul site-ului, vei avea deja o primă idee despre cum vor fi structurate paginile web.

Publicul țintă

Pe lângă stabilirea obiectivelor, ar trebui să înțelegi și publicul țintă, cei care vor utiliza viitorul website.

Dacă vei avea o idee despre cei ce-ți vor vizita website-ul, vei putea să proiectezi un design pentru nevoile lor.

Un design responsive

Astăzi, utilizatorii au diverse posibilități de a-ți accesa website-ul, începând de la telefoane, laptopuri și tablete. De fapt, majoritatea website-urilor au început să fie accesate mai mult de pe telefoane, iar numărul celor care utilizează telefonul mobil pentru a accesa un website este din ce în ce mai mare.

Din acest motiv, a apărut noțiunea de design responsive, adică un website care se adaptează și se vede bine indiferent de mărimea ecranului.

Wireframe

Înainte ca dezvoltatorii web să înceapă să construiască prima pagină web, aceștia schițează un design folosind un Wireframe. Un Wireframe este un mic ghid vizual ce marchează în mod clar locul elementelor principale ale unei pagini web, elemente precum: zona de navigație, logo-ul, zonele pentru conținut, imagini etc.

Când realizezi o schiță Wireframe pentru paginile tale web, folosește linii și casete ca în imaginea de mai jos. De asemenea, ai grijă să lași suficient spațiu liber, pentru a avea un design aerisit.

Grafica

Elementele grafice adaugă un plus de semnificație conținutului, captând atenția utilizatorului cu privire la produsele și serviciile oferite.

Asigură-te că folosești elemente grafice adecvate, care să-ți evidențieze brand-ul și ceea ce oferi.

Meniul de navigație

După cum am mai spus, procesul de navigare trebuie să fie unul intuitiv și clar. Adăugarea unui „search box” ajută utilizatorii să-și găsească ceea ce caută.

Tipografia

În mod clar, textul trebuie să fie citeț, dar utilizarea unor fonturi sau stiluri în concordanță cu elementele paginii, face ca website-ul tău să fie mult mai plăcut.

Totodată, tipografia ar trebui să evidențieze obiectivele website-ului.

Paleta de culori

Toate website-urile folosesc culoarea, chiar dacă aceste „culori” sunt negru și alb. Stabilește o paletă de culori care să conțină un număr fix de nuanțe, astfel încât să te ajute să-ți promovezi brand-ul.

Modul în care combini culorile contribuie direct la estetica site-ului tău. Mulți dezvoltatori web aleg să folosească anumite culori, în funcție de culorile anului.

Fontul și culoarea de fundal trebuie să alcătuiască un nivel de contrast care să favorizeze cititul. De regulă, se folosește fie scrisul negru pe un fundal alb, fie invers, scrisul alb pe fundal negru.

Evită combinațiile de culori precum un fundal roșu cu scris galben pentru că sunt obositoare pentru ochi.

Încearcă să păstrezi un echilibru între culoarea fundalului, textului și culoarea ce-ți reprezintă brandul.

Accesibilitatea

Un dezvoltator web trebuie să creeze pagini web care să poată fi parcurse de un public larg, incluzând persoanele cu dizabilități și utilizatorii de la nivel global.

De exemplu, pentru utilizatorii cu probleme de vedere este se poate folosi un text alternativ la imagini, care să îi ajute când folosesc cititoarele de ecran.

În sprijinul publicului la nivel internațional, folosește imagini sau simboluri generice, care sunt înțelese la nivel global, evitând limbajul și expresiile regionale în conținut. Mai mult, construiește pagini simple care să se încarce rapid chiar și pentru cei cu viteză mică de încărcare.

Concluzie

De fiecare dată când pornești la un drum, este important să știi încotro te îndrepți. Această regulă se aplică în orice domeniu, inclusiv în web design.

Dacă știi care îți este destinația, vei știi ce măsuri trebuie luate, astfel încât călătoria să fie una fără surprize.

Acest articol a fost creat pentru dezvoltatorii web aflați la început de drum, care au nevoie de câteva sfaturi pentru a trece cu bine de viitoarele provocări.