Am dat interviu!

Suntem fericiți și încântați deoarece am avut ocazia să vorbim despre web design, Covid19 și alte aspecte ale vieții antreprenoriale pe blogul prietenilor de la Banca Transilvania.
Ne onorează invitația și mulțumim și pe această ocazie.

Tot articolul îl poți citi accesând Blogul Bancii Transilvania

Puterea comunității!

Restaurantele şi barurile au fost închise ca urmare a pandemiei de COVID-19. Această măsură, chiar dacă absolut necesară pentru împiedicarea răspândirii virusului, poate însemna faliment pentru restaurantele de familie, mai ales, cu atât mai mult cu cât nu se ştie pentru ce perioadă se va menţine această decizie impusă de starea de urgenţă decretată la nivel naţional. Marius Zinveliu, partenerul nostru de la MAGIC5, a gândit o modalitate de a ajuta restaurantele în această perioadă dificilă şi a creat domeniul www.facemnoi.ro.

Tot articolul îl poți citi accesând Prahova Economica

Prieteni, nu clienți!

Cum să-ţi transformi clienţii în prieteni? Povestea de succes a Magic5 din Ploieşti.

Magic5 este o firmă de design web din Ploieşti cu un portofoliu impresionant. Dincolo de toate, însă, sunt băieţii excepţionali care mă suportă pe mine (şi nu e puţin lucru, pentru că sunt praf pe zona asta) care vin mereu cu idei la propunerile mele şi care mi-au devenit prieteni în scurt timp. Ca să vă vorbesc despre ei trebuie să vă spun mai întâi câte ceva despre clienţii lor. O să vă spun despre mine, pentru că sunt clientul despre care ştiu cel mai mult.

Tot articolul îl poți citi accesând Prahova Economica

Am spus adevarul!

Dincolo de poveste Magic 5, pe care o puteţi citi AICI, Marius a dezvăluit câteva adevăruri pe care nu le ştiu mulţi dintre cei care  intentionează să îşi facă un site sau au impresia că doar un site, indiferent cât de bine ar fi făcut el, le poate dezvolta afacerea.

“Clienţii noştri, pe care noi îi numim colaboratori, au înţeles că un site bine făcut te poate ajuta în afacere, dar tot atât de bine te poate şi încurca. Din punctul meu de vedere poţi să faci business fără a avea un site. Chiar dacă există preconcepţia asta cumva indusă din industria din care fac parte şi eu, “Dacă nu eşti online, nu exişti”, nu e în totalitate adevărat. Poţi să faci afaceri şi fără să fii pe internet. În plus, sunt convins că în business ajută să fii mai aplecat spre interacţiunea umană cu clienţii tăi. Dacă mâine nu ai mai avea acces la internet, afacerea ta nu trebuie să pice. Pui mâna pe telefon şi îi suni pe toţi cei cu care ar trebui să interacţionezi pentru a-ţi păstra businessul. Desigur, nu e ideal să faci business fără a avea site, dar se poate!”, explică Marius Zinveliu.

Urmărește interview-ul video

Citește tot articolul pe Prahova Economica

Depășim criza financiară!

Restricţiile impuse de ordonanţele militare odată cu apariţia pandemiei de coronavirus nou au dat peste cap planurile tuturor antreprenorilor. Aşa cum era de aşteptat, pe cei nou veniţi pe piaţa i-a destabilizat serios, iar pe ceilalţi i-a făcut să caute soluţii pentru supravieţuire. Noi am stat de vorbă cu Marius Zinveliu, administratorul Magic 5, o  firmă de web design din Ploieşti, cu un portofoliu de clienţi impresionant, deşi activează în piaţa de profil de patru ani. El ne-a mărturisit atât modul în care a acţionat în această perioadă, cât şi analiza pe care a făcut-o acestei crize, analiză bazată pe propriile observaţii şi pe experienţa antreprenorială. 

Urmărește interview-ul video

Citește tot articolul pe Prahova Economică

Ce am învățat...

Ce m-au învăţat primii 4 ani de antreprenoriat

Partenerul nostru de la Magic 5, Marius Zinveliu, a sărbătorit, ieri, alături de colegii săi, împlinirea a patru ani de când a deschis atelierul de web design. Marius a făcut multe meserii la viaţa lui, iar când a decis să se lupte pentru propria firmă în care a cooptat mai mulţi prieteni să îl ajute avea tot felul de planuri şi speranţe pe care le are orice tânăr antreprenor la început de drum. Acum, după patru ani, Marius şi-a dat seama că multe nu au ieşit aşa cum îşi propusese pentru că nu a fost lăsat de legislaţie, de taxele şi impozitele apărute ca o avalanşă, şi că în general, pentru ca lucrurile să meargă bine cu orice pe lumea asta, este nevoie de mult timp şi răbdare. Pe blogul său, Marius a împărtăşit tuturor ce a învăţat el în aceşti patru ani. Noi le dorim băieţilor de la Magic 5 mult noroc în continuare şi la mulţi ani!

Citește întreg articolul pe Prahova Economică

 

Sărim in ajutor!

Cele mai multe şcoli din Ploieşti şi Prahova vor intra în scenariul galben al începutului de an şcolar, iar profesorii vor fi obligaţi să predea atât în clasă, cât şi pentru elevii rămaşi acasă. Şi pentru că sunt multe cadre didactice care au spus încă din  primăvară că au probleme în a accesa platformele, partenerii noştri de la Magic 5, s-au oferit să ajute gratuit orice dascăl care nu se pricepe la asta. 

“Nu este ideea noastră, ci a unui prieten, Sebastian Ştefan  care a postat următorul anunţ pe pagina sa de socializare:-Luni începe școala, iar în cazul în care cunoașteți PROFESORI care au nevoie de AJUTOR cu platformele online (Zoom, Classroom etc.) sunt dispus să ajut pe oricine întâmpină dificultăți absolut GRATUIT. Nici eu nu sunt expert, dar le-am folosit ca și student și pot să ajut acolo unde este nevoie. În loc să îi blamăm pe profesori pentru aceste situații dificile in care nu-și dorește nimeni sa ne aflăm, îi putem ajuta!

Citește întreg articolul pe Prahova Economică

 

Ți-l facem noi!

Proprietari de restaurante, agenți de turism, designeri, peisagiști sau chiar constructori, cu toții au ceva în comun: și-au făcut un site cu ajutorul specialiștilor de la Magic 5.

„Vrei un website? Ti-l facem noi!”, este sloganul prin care echipa Magic 5 descrie cel mai bine modul simplu în care colaborează cu toți clienții săi: dedicat și personalizat.

În plus, atitudinea pozitivă este cea care face diferența la Magic 5, iar asta contează foarte mult în relația pe care clienții o au cu programatorii.

Citește tot articolul pe Știri din Beclean

What is SEO?

SEO is a term in reference of “search engine optimization.” It is the process undertaken to fine tune your site to increase its visibility for relevance in SERP (Search Engine Results Pages e.g. on Bing and Google). The higher the rank of the pages from your site have in search results (i.e. Organic Rankings), the higher the chance that you will attract the attention of the user and entice them to visit your online business.

Is SEO Worth it and why is it important?

There is a quite simple answer to this - yes! SEO is now more vital to site owners than it has ever been!
Just imagine having a brand-new car with fuel on near empty. That is right, you will not get far, nor could you show it off to as many persons as you’d like to. The same applies for a site. You can have something pretty to showcase, however without the application of best SEO practices, the sites lack visibility via SERP would make it hard for visitors to identify your site and be aware of its existence.
An effective SEO campaign can bring home positive long-term results, enhancing organic traffic to your site. Organic and paid search had dominated web traffic throughout the years, so we cannot stress enough the value of SEO. With significant emphasis directed towards on site optimisation, SEO will have a considerable role to play in a sites success as organic search continues to rise above other search traffic.

How Does SEO Work?

Search engines focus on the users search query, and aims to rank results in order relevance, trustworthiness, pages with high authority and an efficient user experience.
To reach these results, search engines like Google and Yahoo use bots to crawl pages and collect information to derive an index. Following this an algorithm (this varies by search engine) is used to analyse pages in the index. They take into consideration hundreds of ranking signals whereby the results to these are accumulated to determine the order pages should appear in the search results.
Do note, that ranking signals vary from Search Engines, and these are assumed indicators that may make your website more visible in SERP. Nobody can say with 100% certainty what these signals are, however these can only be assumed as down the years major Search Engines have given webmasters mere hints of what factors may impact their websites.
Owners of sites should optimise accordingly to these ranking factors with the aim of their site climbing in the search results.

How Many Types of Seo Are There?

On Page SEO

On-page SEO is the enhancement of web pages with the aim to make them rank higher and increase relevant organic traffic from search engines. On-page SEO can be influenced by a site owner and include the optimisation of content on the front end of the site and HTML source code in the back end of the site.

1. Content

Content is an integral part of a website and is the strongest indicator to search engine bots to discover and identify what the subject matter of a website is. The ranking for certain keywords of a website is directly linked to the quality of the content, its uniqueness, freshness (remember search engines are always on the lookout for up to date and useful information for its users), but also how well the content can answer commonly asked questions from users browsing for information. Key factors affecting the quality of content include how well a site owner has researched his own keywords within their business model, but also the avoidance of keyword stuffing with the intentional aim of manipulating site rankings in search results.

2. HTML Source Code
Title Tags (H1 Tags)

A title tag (or page title) is a HTML element that specifies a title to a given web page. As it is a Title to a page, there can be only 1 Title Tag for any given page. It is visible in search results as the main headline to a web page that is used to describe the content within the page with the intention of grabbing the attention of potential users within a certain limit of characters (can be up to 60 characters long).
Title tags are especially important for usability, SEO, and social sharing, hence keywords related to the page should be utilised within the H1 attribute.

Subheaders (H2 to H6 Tags)

Subheading tags i.e., H tags from H2 to H6, are used to separate subheadings within a page, emphasising the importance of the sub header within a page, H2 being the most significant with more weight allocated to it, and H6 being of least significance. The use of relevant keywords where applicable is not to be overlooked within the use of subheaders.

Meta Description

A Meta Description is a HTML element used to describe/summarise the contents of a page and is visible in search results below the Title Tag (page title). It is recommended to be up to 160 characters long and is a benefit to users and search engines.

Schema

A schema is a structured framework that allows website administrators to enter structured data to their HTML for the benefit of SEO but also enables search engines in the way they read your page and how it is presented on search results.

Off Page SEO

Off Page SEO are any actions taken external to a site wich may impact the search engine results and where the website may rank. The following are prime examples of what may impact this:

1. Trust

A prime example of off-page seo is creating Trust within your community via active engagement. This can be achieved with consistency in the provision of information and relevant updates related to your business. Show that you are an expert and express your opinion in matters within your field that may be of interest to people

2. Authority (Domain v Page)

Domain Authority refers to the SEO concept of how strong one’s domain is. This is calculated taking into consideration various factors inclusive of linking root domains and the number of total links

3. Bounce Rate

Bounce rate is the % of all visitations to a website whereby users had only viewed a single page.

4. Domain Age

Domain Age refers to the amount of time a domain is in existence and hence plays a role in the trustworthiness of a site as older websites are believed to be more stable than newer ones

5. Brand

Branding can assist in building recognition amongst users but also an element of trustworthiness. Building a successful brand is a vital strategy for inbound marketing

6. Links

Link building is the practice of creating hyperlinks (also known as hyperlinks) to a website with the intention of improving a sites visibility with Search Engines. The greater the quality and quantity of the links, the higher the possibility a site will reach its goals.
In this instance a particular emphasis should be placed to Editorial links (i.e., links that have been achieved organically and added by other sites that want to link to your website). This is a strong indicator that the content that they are linking to is of relevance to their audience and well-constructed.

7. Social

Social Media has an indirect effect on SEO, hence does not directly assist your Search Engine rankings. However, the more links shared across the social media platforms contribute to the branding of your website

Technical SEO

Technical SEO involves the fine tuning of elements within the backend of your site for it to function properly and provide an efficient user experience, thus improving Search Engine ranking.

1. Mobile Friendliness

Major search engines like Google rank ‘Mobile first’, meaning the assessment and ranking of your website in SERP is impacted on how responsive and optimised your website is for user experience across all devices and especially on Mobile. During the third quarter of 2020, mobile devices generated approximately 51% percent of global website traffic, hence there is sufficient reasoning as to why websites should be optimised accordingly.

2. Page Speed

Page Speed is a key attribute for effective technical SEO. Keeping a user at bay when they visit your website only encourages a higher bounce rate as they do not want to wait forever for it to load. Research by Google finds that 53% of users will leave a website if it does not load within 3 seconds. Just imagine the online advertisement saving a fast-loading website could have.

How long does it take seo to work?

During the early days of the internet, ranking a website on Search Engines was easy. It was as simple as selecting the right domain name, creating content after conducting a keyword analysis, and there it was – ranking on the first page of Google. Somewhat two decades later, with algorithms much improved and more complex, taking into consideration a far higher number of factors, seeing results of your work takes some time. The duration of course can vary, with some site owners claiming it to be around 6 months, whilst others may wait a full year to see the result of their work.  Patience is key, not seeing immediate results does not mean that you have done something wrong and that you should go making constant adjustments to content, URL’s and Titles. Waiting it out and waiting for Search Engine Core Updates to see any results (even if minimal) should be the strategy.