28 aprilie 2022
Creșterea vânzărilor prin intermediul unui magazin online
Vânzările online au o traiectorie foarte clară de creștere continuă, iar magazinele online încep, încet dar sigur, să monopolizeze piața de retail.
Nu trebuie să te uiți departe pentru a observa că vechiile metode de tranzacționare între consumator și furnizor sunt depășite, cel mai bun exemplu actual fiind gigantul Amazon, ce începe să aibă un monopol foarte clar asupra mediului online.
Adăugând la cele expuse anterior, pandemia COVID-19 a bătut încă un cui în sicriul magazinelor de stil vechi, forţându-i pe cei afectați să se adapteze rapid la realitatea actuală bazată în mod principal pe eCommerce.
În următoarele rânduri voi expune câteva din principalele motive pentru a face tranziția de la un magazin fizic la unul online, împreunate cu sfaturi pentru optimizarea și administrarea acestuia.
Iată ce vei citi pe parcursul acestui articol:
- Înlăturarea limitărilor unui magazin clasic
- Confortul consumatorului
- Simplificarea procesului de cumpărare
- Program 24/7
- Construirea unui magazin online cât mai ușor de navigat & optimizarea designului
- Integrarea serviciului pentru clienți în site
- Integrarea unui sistem de feedback
- Folosirea imaginilor calitative pentru prezentarea produselor
- Menține o legătură strânsă între rețelele de socializare și magazin
- Nu uita de publicitate
1. Înlăturarea limitărilor unui magazin clasic
O lecție importantă pe care am învățat-o cu toții din pricina pandemiei este că o afacere clasică poate fi foarte vulnerabilă în situații incerte.
Pe lângă constrângerile pe care le-a expus pandemia, superioritatea unui magazin online este observabilă cu ochiul liber: reducerea considerabilă a costurilor de mentenanță și manevrabilitatea pe care ți-o oferă un magazin online sunt avantaje clare și indisputabile.
Mediul online iți poate oferi o libertate creativă mult mai mare când vine vorba de administrarea și promovarea magazinului tău, lucru ce afectează în mod pozitiv și direct relația ta cu potențialii clienți.
2. Confortul consumatorului
Oferindu-i unui potențial client posibilitatea de a economisi timp și energie prin a comanda produsul tău din confortul propriei case este un atuu subevaluat al oricărui magazin online. Sustenabilitatea este o prioritate esențială în orice tip de afacere, indiferent de nișa sau audiență vizată.
În opinia noastră, cel mai ușor mod de a ușură viață potențialilor tai clienți este înlăturarea nevoii de a fi fizic prezenți într-o anumită locație pentru a-și face cumpărăturile, fapt ce poate duce și la economisirea resurselor tale prin scutirea cheltuielilor legate de întreținerea unui spațiu comercial.
3. Simplificarea procesului de cumpărare
Experiența oferită de efectuarea cumpărăturilor online reduce semnificativ bătăile de cap întâlnite de consumatori. Având la dispoziție un catalog întreg de produse afișate, potențialii clienți dispun de o ușurință sporită în procesul de selecție și achiziționare a bunurilor dorite.
Giganți ai comerțului că Ikea au realizat importanța prezentării tuturor produselor către consumatori, fapt demonstrabil în arhitectura magazinelor acestora din toată lumea. Acest truc de publicitate este mult mai ușor de realizat în mediul online, îndrumându-l pe client în direcția dorită printr-un catalog de produse bine pus la punct va duce la o eficiență sporită în luarea deciziei de a face o achiziție.
4. Program 24/7
Poate unul dintre cele mai evidente avantaje a unui magazin online e lipsa unui program propriu-zis, clienții tăi au posibilitatea de a accesa site-ul la orice oră din zi sau din noapte fară nici un fel de impediment.
Acest factor poate să facă diferență între o vânzare efectuată și o vânzare pierdută.
Jurnaliștii SaleCycle au realizat un studiu ce arată că orele 20-21 au cel mai mare flux de comenzi în mediul online. (https://www.salecycle.com/blog/stats/when-are-people-most-likely-to-buy-online/)
Flexibilitatea oferită de acest aspect al magazinului online eficientizează timpul clientului și prezintă oportunități noi de vânzare.
Acum că am conștientizat motivele principale pentru care un magazin online este avantajat în contextul economic actual, vom enumera și câteva sfaturi ce țin de gestionarea propriu-zisă a magazinului:
a. Construirea unui magazin online cât mai ușor de navigat & optimizarea designului
Prin construirea unui website cu o interfață ușor navigabilă, oferi clientelei tale o experiență captivantă în timp ce petrec timpul pe el.
O interfață de utilizare ușor de înțeles și manevrat este baza fundamentală pe care ar trebui să iți construieșți segmentele mai complexe ale magazinului.
Simplul adevăr pe care trebuie să îl înțelegem este că dacă un om nu vă fi confortabil navigandu-ți website-ul, este puțîn probabil că el să genereze o vânzare.
Trebuie să facem totuși distincția dintre un design ce oferă practicalitate prim simplitatea lui estetică și un design monoton.
Întotdeauna vă trebui să existe un balans între simplitate și extravaganță, altfel riști că acesta să nu fie destul de atrăgător pentru potențialii clienți.
b. Integrarea serviciului pentru clienți în site
O funcție de chat sau o secțiune cu răspunsuri la întrebări frecvent adresate ajută imens la colaborarea de durată intre consumator și furnizor. Voi compara aceste funcții cu un angajat ce își oferă ajutorul atunci când un client este indecis. Cheia către o relație cât mai profitabilă între client și magazin se află în comunicarea dintre aceștia și rapiditatea cu care se efectuează această comunicare.
c. Integrarea unui sistem de feedback
Legandu-ne tot de ideea de comunicare între client și magazin, un sistem de feedback indică transparența ta că afacere și denotă faptul că iți pasă de opinia clientului tău și ești dispus să o iei în considerare pe termen lung. Un sistem de feedback vizibil public nu ar trebui să lipsească dintr-un magazin online, chiar dacă pare a fi un detaliu mic, o statistică realizată de Quailtrics arată că 91% dintre consumatorii cu vârste cuprinse între 18-34 de ani tratează recenziile publicate online că pe o recomandare personală, iar 93% dintre consumatori spun că recenziile online au influențat deciziile lor de cumpărare.
(https://www.qualtrics.com/blog/online-review-stats/)
d. Folosirea imaginilor calitative pentru prezentarea produselor
Pentru a avea succes în mediul virtual, unde un potențial client nu poate analiza de aproape un produs înainte de a-l cumpăra, este nevoie de o calitate bună a imaginilor de prezentare.
Pe internet, imaginea vinde, chiar am putea spune că este cel mai important factor influențabil.
Lauryn Chamberlain, jurnalist GeoMarketing.com a dedus statistic că peste 75% din consumatori sunt inspirați să cumpere din mediul online bazat doar pe conținut vizual, deci content-ul de calitate ar trebui să fie o prioritate pentru orice antreprenor ce jonglează cu ideea de a construi un magazin virtual.
(https://geomarketing.com/over-75-percent-of-consumers-are-inspired-to-make-purchases-by-visual-content)
e. Menține o legătură strânsă între rețelele de socializare și magazin
O relație bună între prezența ta pe rețelele de socializare și magazinul online este necesară pentru a maximiza numărul de potențiali clienți ce iți vor găsi și naviga website-ul.
Îmi place să cred că o pagină de rețea socială folosită la potențialul ei complet poate fi un rolodex modern al afacerii tale, locul unde poți salva datele de contact a personalor de interes. Multe dintre aceste rețele oferă și posibilitatea de reclamă plătita ce se poate dovedi foarte profitabilă dacă este folosită corespunzător, dar voi intra în mai multe detalii în punctul următor.
f. Nu uita de publicitate
Reclama magazinului tău rămâne factorul preponderent în succesul afacerii tale. O încadrare bună în ierarhia unui motor de căutare printr-o optimizare a paginii de destinație sau o campanie plătita pe rețelele de socializare poate face minuni pentru un magazin online. Particularitatea și frumusețea publicității online constă în spațiul publicitar practic infinit și accesibilitatea sa.
Pe lângă asta, posibilitatea de a-ți creea un demografic personalizat afacerii tale bazat pe campanii anterioare garantează îmbunătăţirea rezultatului de la o campanie la alta, dacă știi ce modificări să faci pe parcurs. Dacă nu, suntem aici să te ajutăm.
Acum că știi bazele înfințării și administrării unui magazin online, singurul pas rămas este punerea teoriei în practică.
Evoluția naturală a comerțului se îndreaptă spre online, iar afacerile prospere continuă să își șlefuiască prezența virtuală în fiecare zi.
Doreșți să iți vinzi produsele în mediul online? Suntem aici pentru a ne asigura că afacerea ta se va
potrivi în algoritmul Google ca o piesă de puzzle selectată atent, profesioniști în domeniul SEO și Digital Marketing, te așteptăm să te impresionăm.