5 sfaturi de succes pentru un magazin online

În zilele noastre, magazinele online încep să devină cele mai profitabile modele de afaceri. Urmând exemplul giganților ca Amazon, tot mai mulți antreprenori aleg să-și vândă produsele sau serviciile în mediul online, fiind o piață mai ușor de accesat și, sincer să fim, mult mai profitabilă.

O consecință a acestui fapt însă, este competiția cu care va trebui să vă confruntați dacă doriți să intrați în domeniul eCommerce, este suficient loc pe internet pentru toată lumea, însă pentru a avea succes, trebuie să te plasezi deasupra competitorilor tăi.

În acest articol, îți vom oferi câteva sfaturi pentru ca magazinul tău să aibă succes în mediul online.

Iată ce informații cuprind acest articol:

  1. Proiectează un site prietenos cu smartphone-urile
  2. Imagini de calitate bună și descrieri potrivite
  3. Folosește-te de rețelele de socializare
  4. Oferă asistență tehnică
  5. Optimizare SEO

 

Proiectați un site prietenos cu smartphone-urile

Cu alte cuvinte, asigură-te că design-ul site-ului tău este responsive. Studiu după studiu relevă faptul că majoritatea consumatorilor folosesc acum smartphone-urile ca mod principal de navigare pe internet și cercetare a pieții. Un aspect prioritar pentru majoritatea potențialilor clienți este calitatea și viteza de navigare pe site-urile pe care le accesează pe telefon.

Pe lângă asta, consumatorii solicită site-uri ce le ușurează viața când vine vorba de plasarea comenzilor. Sfatul nostru este să menții design-ul cât mai minimalist și ușor de navigat, iar procesul de checkout să fie manevrabil pentru toată lumea.

 

Imagini de calitate bună și descrieri potrivite

Asigură-te că imaginile sunt de înaltă calitate și crează o dorință în potențialii clienți de a deține produsul. De regulă, prezentarea unui produs în acțiune (cum ar fi un articol vestimentar purtat de o persoană) este, în general, mai bună decât prezentarea produsului într-o carcasă.

Formează-ți descrierea în funcție de produs. De exemplu, dispozitivele electronice pot avea nevoie de mai multe specificații decât articolele de îmbrăcăminte.

Stilul în care descrii produsele afișate pe website-ul tău ar trebui să-i convingă pe clienți să le cumpere. O descriere prea tehnică s-ar putea să plictisească potențialii clienți. Sfatul nostru este să descrii și să aranjezi vizual produsele într-un mod cât mai "spectaculos" posibil pentru a captiva atenția clientului. 

 

Folosește-te de rețelele de socializare

Platformele de socializare au un rol din ce în ce mai mare în comerțul electronic. O mare parte a clienților găsesc produse dorite în timpul liber, în timp ce navighează pe Facebook. Fiind cea mai mare rețea de socializare, potențialul oferit de Facebook este unul imens, mai ales dacă alegi să folosești reclame plătite pentru promovarea magazinului dumneavoastră online. Nu subestima niciodată puterea unor reclame țintite spre un demografic interesat de produsul tău.

Totodată, asigură-te că afacerea ta este activă pe toate platformele pe care le folosesc clienții, iar prezența afacerii este una sesizabilă.

 

Oferă asistență tehnică

O comunicare eficientă între client și furnizor este cheia succesului în orice tip de afacere, iar implementarea unui software de asistență tehnică a devenit mult mai ușor de efectuat în zilele noastre.

O funcție de chat live pe site-ul tău va diminua efortul clientului când vine vorba de efectuarea tranzacțiilor în cadrul magazinului tău. Dacă nu îți permiți să rulezi un chat live, asigură-te că afișezi informațiile de contact într-un loc vizibil.

 

Optimizare SEO

Optimizarea motoarelor de căutare (SEO) este cel mai bun mod de a atrage atenția asupra magazinului pe care îl ai. Un clasament cât mai bun pe primele pagini ale motorului de căutare va atrage atenția clienților ce caută produse aflate în nișa din care faci parte.

Află ce cuvinte cheie utilizează clienții atunci când caută produsele pe care le vinzi și folosește aceste cuvinte în descrierile produselor.

Acest ultim sfat este poate cel mai important din această lista. De ce?

Traficul generează vânzări și SEO generează trafic

Altfel spus, o optimizare corectă a motorului de căutare te va ajută să țintești o parte mai mare a potențialilor clienți ce accesează internetul în fiecare zi. O redirecționare plătită a traficului spre site-ul tău prin reclame Google și Facebook poate avea succes momentar, dar o optimizare SEO bună, va aduce succes pe termen lung, asigurându-ți un loc bun în clasamentul Google.

Dacă acest lucru pare prea complicat, nu este nici o problemă. Magic 5 oferă servicii de marketing digital și SEO prestate de specialișți în domeniu. Suntem aici tocmai pentru a ne asigura că bătăile de cap ce vin cu administrarea unui magazin web în 2021 sunt reduse considerabil.