Google, cel mai pretentios motor de cautare

Ce este motorul de căutare Google?

Motorul de căutare Google este cel mai utilizat instrument pe care utilizatorii aleg să îl folosească atunci când doresc să ajungă la o anumită informație în mediul online. Acesta stochează conținutul paginilor web într-o bază de date, iar când utilizatorul caută un anumit cuvânt cheie, Google afișează o listă de rezultate ierarhizate și sortate în funcție de relevanța acestora.

Relevanța unei pagini web este stabilită în funcție de niște criterii pe care orice motor de căutare le impune.

De ce sunt impuse aceste „filtrări de informație”?

Simplu. Pentru că fiecare motor de căutare vrea să-și păstreze utilizatorii, oferindu-le cea mai bună experiență.

Spre exemplu, același produs îl poți găsi în două magazine diferite, dar motivele pentru care alegi să cumperi de la un anumit magazin sunt diverse: fie accesibilitatea, când acesta se află în apropierea ta, fie gradul de încredere pe care îl ai în el, fie personalul de acolo etc.. Asta se întâmplă și în cazul motoarelor de căutare. Google este conștient că are rivali, precum Yahoo, Baidu ș.a., așa că încearcă, pe cât posibil, să ofere cea mai bună experiență utilizatorului.

Cum măsoară Google experiența utilizatorului?

Gradul de experiență al utilizatorului/clientului este nucleul oricărei organizații. În cazul lui Google, procesul de îmbunătățire a început de mult, de când algoritmul Google încă era la început de drum. Pe atunci, Google acorda o atenție deosebită cuvintelor cheie, iar dezvoltatorii web se foloseau de această portiță pentru a folosi o mulțime de cuvinte cheie din nișa din care făceau parte, asta pentru a genera trafic pe website. Ce-i drept, Google le afișa website-urile în vârful listei de afișări, dar utilizatorii nu prea erau bucuroși să vadă conținut de o calitate slabă.

Actualizarea algoritmului Google

Din cauza numărului tot mai mare de specialiști SEO care profitau de „portița” lăsată de Google și foloseau tehnici de Black Hat SEO pentru a urca în SERP (pagina cu rezultatele afișate de Google), algoritmul Google a fost îmbunătățit, astfel că accentul s-a mutat de pe importanța cuvintelor cheie pe relevanța conținutului și pe timpul pe care un vizitator îl petrece pe un website, apărând ideea de autoritate în domeniu.

Ce este „Domain Authority (DA)”?

Autoritatea unui domeniu este un statut ce se câștigă în timp și reflectă poziția ta în nișa din care faci parte. Pentru asta, website-ul tău trebuie să treacă de criteriile impuse de Google (Core Web Vitals), iar informațiile de pe el să fie utilizate de celelalte domenii ca un punct de reper important. Cu alte cuvinte, un website va avea un DA ridicat când își face foarte bine treaba în nișa din care face parte.

Cum poți ajunge în ziua de azi pe prima pagină Google?

Spre deosebire de anii trecuți, în prezent este mult mai dificil să ajungi cu website-ul pe prima pagină Google, locul pe care orice afacere ar trebui să fie pentru a avea mult trafic organic. Dacă la început proprietarul unui domeniu web putea să folosească o mulțime de cuvinte cheie pentru ca pagina lui să fie „îndrăgită” de Google, timpurile moderne cer specialiști SEO care să cunoască felul în care a evoluat algoritmul Google, astfel încât să poată exercita optimizări SEO, atât la nivelul codului sursă, cât și la nivelul conținutului paginii web.