Culorile anului 2023

Culorile au o putere extraordinară de a transmite emoții și de a influența modul în care percepem lumea, mai ales dacă ea nu are tot timpul culoarea pe care ne-o dorim. În marketing și web design, culorile sunt un instrument esențial pentru a transmite mesajul și a stârni interesul publicului, adică știi tu...dai click doar dacă roșul acela se potrivește atât cu bluza pe care o porți, astăzi, cât și cu culoarea ultimei tale pisici care a crezut că are mai mult de 9 vieți și a decolat de la etajul 5 (Gandalf să-i aibă sufletul pisicesc în pace!).

Astfel, fie că îți dorești să-ți promovezi produsele sau serviciile, fie că vrei să-ți construiești o imagine de marcă puternică, este important să ții cont de faptul că elementele vizuale joacă un rol esențial în succesul afacerii tale. Atât de important este acest rol, încât dacă iei în considerare movul ca și culoare de bază, va trebui să ai în evidență nu doar că este o culoare puternică, dar și faptul că pe unii s-ar putea să-i deranjeze legătura cu celebra flacără violet.

În cadrul acestui articol, vom discuta despre culorile anului 2023 și despre modul în care le poți integra în strategia ta de marketing și web design, astfel încât să strălucești în online mai tare decât soare în diminețile de vară. Vom acorda o atenție specială culorii 18-1750 Viva Magenta, care a fost aleasă de către faimosul Institut Pantone să reprezinte magnificul an 2023. 

Leatrice Eiseman, directorul executiv al Institutului Pantone a motivat această alegere astfel: „Este o culoare curajoasă, care transmite optimism și bucurie și știm că avem cu toții nevoie mare de asta”, potrivit The Guardian.

Însă, știm cu toții că nu poți să îți construiești o identitate în mediul online utilizând doar o singură culoare, e imposibil. Trebuie să-l trezești pe micul Picasso din tine și să îl lași să dea naștere unei adevărate opere de artă, folosind o întreagă paletă de nuanțe. Totul pentru că personalitatea vibrantă a unui brand nu poate fi exprimată doar prin intermediul unui pigment, cum nici tu te poți descrie doar prin intermediul unui singur cuvânt.

P.S: Să nu dai vina pe noi dacă website-ul tău va ajunge la Louvre! 

1.    Ce culori trebuie să alegi în anul 2023?

●    Viva magenta - este o culoare puternică și vibrantă, care evocă un sentiment de pasiune, de creativitate și de îndrăzneală. Este ideală pentru brandurile care doresc să se diferențieze prin originalitate și prin personalitate. Deci, cu ajutorul acestei culori nonconformiste vei putea să transmiți un mesaj puternic publicului țintă. În concluzie, este culoarea pasiunii și a...prăjiturilor cu fructe de pădure. De aceea, trebuie să ai grijă câtă culoare Viva Magenta pui în „rețeta” ta că s-ar putea să-ți crească glicemia!

●    Verde închis (Hunter Green) - este o culoare naturală, care evocă simțul de adevăr și de stabilitate. Este ideală pentru brandurile care doresc să transmită un sentiment de încredere și de siguranță, cum ar fi instituțiile financiare, activiștii de mediu sau companiile care oferă servicii de asigurare, adică..el este de vină pentru toate ratele la bancă, donațiile grandioase și pentru faptul că ți-ai asigurat până și noua pereche de pantofi. 

●    Albastru întunecat (Dark Blue) - este o culoare clasică, care transmite un sentiment de încredere, autoritate și profesionalism. Este potrivită pentru companiile din domeniile economice, dar și pentru brandurile care doresc să inspire seriozitate și încredere. Nouă personal ne aduce aminte de zilele în care plângeam în fața caietului de matematică, căci nu reușeam să aflăm care e secretul din spatele Teoremei lui Pitagora.

●    Roz prăfuit (Dusty Pink) - este o culoare delicată, care insuflă un sentiment de feminitate, de romantism și de senzualitate. Este ideală pentru brandurile din domeniul modei, a produselor de îngrijire personală sau pentru companiile care doresc să transmită un mesaj prietenos și plăcut. În plus, cineva ne-a șoptit că un flamingo ar defila pe podiumurile de la Fashion Week purtând această culoare. 

●    Galben intens (Bright Yellow) - este o culoare vibrantă, care sugerează optimism, bucurie și energie. Este ideală pentru brandurile care doresc să transmită un mesaj pozitiv și energic, precum companiile din domeniul turismului sau al produselor alimentare. Totuși, îți recomandăm să nu folosești prea mult galben, că s-ar putea să atragi privirile flămânde ale unui întreg stup de albine care s-ar putea să îți înțepe afacerea fix unde te doare mai tare.  

În marketing și web design alegerea culorilor potrivite reprezintă un aspect foarte important pe care brandurile trebuie să-l ia în considerare, întrucât acestea nu sunt doar niște elemente cromatice, ci pot influența modul în care este percepută o afacere de către publicul său. Până la urmă, ne putem considera, încă, ca fiind niște bebeluși în corpuri de adulți, întrucât suntem în continuare fascinați de combinațiile armonioase de culori.

2.    Cum să integrați culorile anului 2023 în marketing și web design?

Acum că am discutat despre semnificația culorilor anului 2023 și am descoperit care este importanța lor, urmeză să explorăm modul în care putem integra aceste nuanțe în marketing și web design, astfel încât să poți înțelege de ce stai toată ziua cu fața lipită de ecranul telefonului. 

2.1. Marketing

Alegerea culorilor corecte poate face diferența în succesul campaniilor de marketing și în recunoașterea brandului. Așadar:

●    E timpul să lași în urmă culoarea ursulețului tău preferat și să integrezi culorile anului 2023 în designul site-ului tău web. Asigură-te că acestea sunt prezente în elementele de bază, cum ar fi meniurile și butoanele care îi fac pe oameni să cumpere.
●    Folosește culorile anului 2023 în postările și reclamele distribuite pe canalele de Social Media. Nu uita că până și câinii și pisicile au cont pe aceste platforme, deci dacă nu reușești să te faci remarcat, poza cu animalele de companie ale prietenilor tăi o să primească mai mult aprecieri decât postările tale.
●    Pentru că nu ne săturăm niciodată de ele, include și mai mult culorile anului 2023, în broșuri, flyere, afișe și alte materiale de publicitate.


2.2. Web Design

Utilizarea culorilor potrivite poate face diferența în captarea și menținerea interesului vizitatorilor pe site-ul tău.

●    Folosește culorile anului 2023 în avantajul tău! Acestea sunt puternice și contrastante, iar din acest motiv vor atrage privirea vizitatorilor tăi, mai repede decât a făcut-o faimoasa rochie din carne a lui Lady Gaga în 2010. 
●    Culorile pot transpune personalitatea în online a brandului fără a folosi cuvinte! Astfel, pentru a crea o atmosferă specifică în cartea ta de identitate din mediul online poți utiliza culorile anului 2023. Spre exemplu, dacă îți dorești să inspiri un sentiment de căldură sau o atmosferă primitoare poți folosi rozul prăfuit, iar dacă îți dorești mai multă seriozitate poți utiliza albastrul întunecat.
●    Folosiți culorile anului 2023 în imagini! Acestea pot fi utilizate pentru a ilustra produsele sau serviciile tale sau pentru a adăuga un element vizual atractiv pe site-ul tău. Nu uita că o fotografie face cât o mie de cuvinte!


3.    Cum folosești splendida Viva Magenta în marketing și web design?

Viva Magenta poate fi integrată în diferite moduri pentru a crea un impact vizual puternic asupra utilizatorilor. Aceasta poate fi folosită drept o culoare de accent în design, așa cum și o culoare diferită a părului îți poate accentua anumite trăsături. 

Totodată, această nuanță poate fi utilizată într-un mod subtil, prin intermediul gradientelor, pentru a oferi o tranziție fină între două culori sau pentru a oferi profunzime design-ului.

Cu toate acestea, ce e mult strică! De aceea, Viva Magenta trebuie să fie folosită cu grijă și cu moderație, astfel încât să nu devină copleșitoare sau să distrugă armonia întregului tablou.

Dacă îți dorești să integrezi această culoare vibrantă în identitatea ta online trebuie să ai în vizor audiența țintă, întrucât este deosebit de important să te asiguri că Viva Magenta se aliniază cu interesele acesteia. Ține cont de faptul că, nu poți forța un mexican să poarte negru, dacă el e obișnuit să fie veșnic colorat, cum nici nu poți obliga un chinez să nu mai poarte roșu în zile de sărbătoare, când aceasta este tradiția lor și în asta se încred. 

Culorile sunt pretutindeni și ne influențează starea de spirit. Albastrul mării ne dă senzația de libertate și ne duce cu gândul la o vacanță în Bali, în timp ce, ruginiul, asociat sezonului tomnatic, ne poate sugera un sentiment de melancolie și nostalgie care ne poartă cu gândul la versurile lui Eminescu.
 
Așadar, ține cont de faptul că, semnificația culorilor folosite de tine, trebuie să reflecte valorile, personalitatea și obiectivele afacerii tale.

Magicienii noștri colorați au ochiul deja format și se descurcă de minune să aleagă nuanțele potrivite unui brand, deci dacă ai nevoie de sfaturi nu ezita să-i contactezi!