Meta Data și importanța acestora

Ce înseamnă Meta Data?

Metadatele sunt un set de date care oferă informații suplimentare despre conținut și sunt folosite de motoarele de căutare pentru a indexa mai bine pagina.
În acest articol voi discuta despre Title Tag, Meta Description și Meta Keyword.

 

The Title Tag

Tag-ul titlu este probabil cel mai important factor prin care website-ul tău poate beneficia de o poziție de vârf în SERP. În plus, este un element esențial pentru a-ți convinge potențialii clienți sau vizitatori să-ți acceseze pagina. În codul sursă al paginii tale, tag-ul titlu arată așa:

Motoarele de căutare analizează cuvintele din tag-ul tău titlu pentru a afla despre ce e pagina ta. Prin urmare, ar trebui să introduci cuvintele sau expresiile cheie principale în titlu. Cu cât se află mai la început, cu atât mai bine.

 

Când îți creezi titlul tag:

  • Ai grijă ca acesta să nu aibă mai mult de 60 de caractere (pentru a fi afișat corect). În caz contrar, riști ca titlul tag să fie trunchiat în căutările efectuate pe motoarele de căutare.
  • Titlurile tag de pe fiecare pagină a ta ar trebui să fie unicate. Nu folosi același titlu tag pentru două sau mai multe pagini!
  • Este bine să monitorizezi rata de clic (CTR) pentru pagina ta. Dacă aceasta apare ca fiind mică, poți ajusta sau modifica titlul tag pentru a vedea dacă poți stimula rata de clic. Tag-urile titlu și meta descrierile rămân o variantă concretă pentru un CTR mai bun în SERP-urile Google.

 

The Meta Description Tag

Tag-ul meta descriptiv nu este la fel de important precum titlul tag, dar tot trebuie să creezi o descriere unică și interesantă pentru fiecare pagină. După cum am menționat mai sus, dacă meta descrierea include relevanți pe care utilizatorii îi caută, sunt șanse ca Google să-i folosească la afișarea descrierii, dar nu mereu. De cele mai multe ori, Google încearcă să găsească conținutul din pagină care să se potrivească mai bine cu intenția celui care caută.

În codul sursă al paginii tale, meta tag-ul titlu arată așa:

Când scrii meta descrierea, încearcă să te gândești la intențiile celui care caută, astfel încât, împreună cu tag-ul titlu, să atragă cât mai multe click-uri.

 

The Meta Keyword Tag

Meta keyword tag este un loc unde poți pune o listă de cuvinte și fraze cheie ce au legătură cu pagina ta web.

În codul sursă al paginii tale, Meta Keyword Tag arată așa:

Până acum ceva vreme, motoarele de căutare foloseau cuvintele cheie pentru a-i ajuta pe utilizatori să găsească mai repede informația dorită. În prezent, motoarele de căutare nu mai promovează site-urile folosind aceste tag-uri. Mai degrabă, se folosește de ele pentru a-i identifica pe cei care fac spam și pentru a-i penaliza pe cei care folosesc cuintele cheie în mod abuziv.

 

Până la urmă, sunt relevante aceste Meta Tags?

Pe scurt, da. Sunt informații extrem de prețioase pentru Google și celelalte motoare de căutare.

Ceea ce trebuie să ții minte este că aceste tag-uri meta reflectă în mod direct conținutul de pe pagina ta. Așadar, ai grijă ca ceea ce scrii în câmpurile acestor tag-uri să reflecte cu exactitate conținutul paginii. Nu încerca varianta de „click-bait” pentru că motoarele de căutare penalizează acest comportament, calculat de obicei prin procentajul de Bounce Rate.