De ce este important Structural Data pentru website-ul tău?

Ce este Structural Data?

De fiecare dată, motoarele de căutare încearcă să înțeleagă cât mai bine conținutul și subiectul site-ului tău web, pentru o plasare cât mai corectă în SERP-uri. Întrucât cele mai multe motoare de căutare se descurcă la analizat cuvintele dintr-o pagină pentru a-și da seama de un anumit subiect sau topic, le poți ajuta și mai mult oferind informații suplimentare și specifice într-o limbă standardizată pe care motoarele de căutare o pot înțelege.

Structure data, numită și schema markup, furnizează aceste informații suplimentare, fiind astfel o practică SEO de succes.

Cu alte cuvinte, Structure data pur și simplu înseamnă date sau informații care au fost organizate convențional într-o ordine prestabilită.

Cum te ajuta implementarea de Structural Data

Structure data poate include informații despre pagina web, autor, titlu, descriere, rating, ingrediente, timpul de preparare, lungimea video etc. În avantajul tău, Google folosește aceste date pentru a adăuga un plus de valoare rezultatelor căutării, făcându-le astfel mult mai vizibile și atractive pentru utilizatori.

Spre exemplu, rezultatele din afișările organice au stele, numere de rating, numere de voturi și chiar de prețuri. Acestea sunt numite rich snippets, iar cuvântul „rich” se referă la orice nu se găsește în mod normal într-o listă normală (titlul albastru, URL-ul verde, și descrierea neagră).

Aceste rich snippets sunt create de Google folosind structure data pe care creatorii de site-uri le înglobează în interiorul paginii web.

Când folosești Structure data într-o pagină, îi furnizezi motorului de căutaremai multă informație utilă pentru a îmbunătăți calitatea listelor din SERP. De asemenea, îl ajuți pe Google (sau alt motor de căutare) să înțeleagă mai bine conținutul paginii, care, la rândul său, îl ajută să urce pagina cu mai multă precizie.

Când ai nevoie de Structural data?

Dacă următoarele aspecte sunt adevărate, ar trebui să-ți implementezi structural data pe site-ul tău.

  • Dacă traficul căutărilor organice sunt importante pentru tine.
  • Dacă vrei ca paginile tale să iasă în evidență pe SERPs.
  • Dacă ai multiple articole legate de termeni cheie și vrei ca acestea se evidențieze ca un carusel în SERP.
  • Paginile tale includ recenzii, afișări cu locuri de muncă, afaceri locale, evenimente, produse, cursuri, e-Commerce.