7 sfaturi de SEO care să ajute procesul de indexare

Ce presupune SEO?

Site-ul tău web trebuie să fie bine-optimizat din punct de vedere SEO pentru a se clasa printre primele rezultate din SERPs. SEO mai presupune și un anumit mod de a scrie și organiza conținutul, în funcție de cuvintele cheie folosite de motoarele de căutare.

Eficiența SEO se măsoară prin simpla poziționare a site-ului web în listele cu afișările organice. Dacă site-ul tău se află printre primele rezultate, cu siguranță îți va crește și traficul de pe site și, implicit, vânzările.

În continuare, am scris 7 sfaturi legate de SEO, despre cum să îmbunătățești poziția site-ului tău web în SERPs.

1. Folosește un cuvânt cheie în titlul site-ului web

Important este să alegi un cuvânt cheie care să fie potrivit domeniului tău. Oricum, ideal este să fie unul singur, astfel încât integrarea lui să fie una cât mai naturală.

De asemenea, trebuie făcut un keyword research pentru a te asigura că acel cuvânt este relevant pentru motoarele de căutare. Cu alte cuvinte, bazându-te pe nișa din care faci parte, găsește cel mai potrivit cuvânt pe care utilizatorii l-ar căuta pentru a ajunge la serviciile sau produsele pe care le pui la dispoziție.

2. Folosește cuvinte relevante

Încă de la început, este foarte important ca nișa de care aparții să fie foarte bine definită, astfel încât alegerea cuvintelor cheie să nu fie una dificilă.

Așadar, asigură-te că totalitatea cuvintelor cheie sunt stabilite în urma unor cercetări a comportamentului vizitatorilor, astfel încât să se plieze perfect cu domeniul tău.

Dacă folosești cuvinte care nu au legătură cu nișa din care faci parte, motoarele de căutare vor înțelege acest lucru. Acestea analizează, în special, comportamentul vizitatorilor, înțelegând că un site nu are informație de calitate când utilizatorii părăsesc o pagină web la puțin timp după accesare.

3. Densitatea cuvintelor cheie

Pentru ca un website să fie indexat corect, este importantă o densitate a cuvintelor cheie care să-i indice acestuia informații relevante, cum ar fi nișa din care face parte.

Este important să ai o densitate echilibrată a cuvintelor cheie și să le plasezi într-un mod cât mai natural în conținut, astfel încât să ajute motoarele de căutare.

De fiecare dată când scrii conținut pe o pagină web, este important să nu exagerezi cu folosirea cuvintelor cheie.

4. Nu exagera cu folosirea cuvintelor cheie

De fiecare dată când scrii conținut pe o pagină web, este important să nu exagerezi cu folosirea cuvintelor cheie.

Pentru utilizatori, poate fi obositoare întâlnirea obsesivă a unor sintagme.

Mai mult, motoarele de căutare vor penaliza folosirea excesivă a unor cuvinte, interpretând  conținutul ca fiind slab calitativ din punct de vedere al informației furnizate.

Pentru mai multe detalii referitoare la scrierea unui conținut de calitate, citește acest articol.

5. Folosește un titlu și o descriere pentru fiecare pagină

Pentru că fiecare pagină este unică, ar trebui să ai un titlu și o descriere pentru fiecare în parte. Întrucât motoarele de căutare acordă o importanțî depsebită titlului paginii, aici poți include și cuvinte cheie pentru a favoriza procesul de indexare.

6. Folosește corect titlurile paginii

Orice pagină trebuie să conțină un H1, adică un titlu. Acesta este un factor important atât pentru experiența vizitatorului, care va știi că există o ierarhizare și organizare a informației, cât și pentru procesul de indexare.

După H1, titlul paginii, se vor folosi celelalte 5 titluri (H2, H3, H4, H5, H6), în funcție de felul în care vrei să-ți organizezi conținutul. De exemplu, folosește h2 pentru a împărți conținutul și a-l face mai ușor de citit, H3 ca o subdiviziune pentru H2, iar H4-H6 doar dacă este absolut necesar.

7. Conținut ușor de citit și înțeles

În primul rând, trebuie să respectăm principiul de mai sus, adică organizarea și ierarhizarea conținutului.

În plus, conținutul unei pagini nu trebuie să fie o adunătură de cuvinte cheie sau, pur și simplu, conținut auto-generat, scris pentru motoarele de căutare. Este important de reținut că, în ziua de azi, Google și celelalte motoare de căutare pun accent deosebit pe experiența utilizatorului și penalizează astfel de practici.

 

Așadar, este important să ne îndreptăm atenția către experiența utilizatorului. Dacă acesta este mulțumit cu ceea ce găsește pe un website, cu siguranță și motorul de căutare va fi. Într-adevăr, acestuia va trebui să-i furnizăm informații privitoare la nișa din care facem parte, astfel încât indexarea să fie cât mai corect realizată.