De ce este important auditul SEO?

Ce este un audit SEO?

Auditul SEO reprezintă o analiză amănunțită a unui site, pentru a se stabili actualele nereguli din punct de vedere SEO. Scopul auditului este de a aduce site-ul web la cea mai bună variantă a sa, clasându-l pe prima pagină din afișările motoarelor de căutare.

Când efectuezi un audit SEO, este important să cunoști site-ul pe care îl examinezi. Un bun punct de plecare este Google Analytics, de unde poți afla aproximativ câți vizitatori unici ți-au vizitat site-ul în ultimele treizeci de zile și locația geografică a acelor vizitatori. În funcție de aceste date, poți, ulterior, să îți planifici conținutul, acțiune ce ține foarte mult de marketing și SEO.

Auditurile SEO pot include atât audituri de conținut, cât și audituri tehnice. Un audit de conținut va analiza diverse elemente, cum ar fi: cuvintele cheie, densitatea cuvintelor cheie și lizibilitatea, stabilind dacă poate fi îmbunătățit sau nu conținutul. Pe de altă parte, scopul unui audit tehnic este de a verifica dacă există erori care se îndreaptă mai mult spre codul site-ului web care ar putea fi remediate pentru rezultate mai bune de clasare.

Care sunt cele mai bune practici pentru un audit SEO?

Până acum, trebuie să reținem că un audit SEO este un pas foarte important în optimizarea site-ului. Uneori, este indicat să discutăm cu niște specialiști în ceea ce privește domeniul optimizării pentru motoarele de căutare.

Oricum, primul lucru pe care ar trebui să-l faci este să identifici pagina care are cele mai înalte poziții în motoarele de căutare pentru cel mai popular cuvânt cheie sau expresie de pe site-ul tău. Acest lucru se poate face folosind oricare dintre numeroasele instrumente gratuite pe care le găsești online, cum ar fi instrumentul pentru cuvinte cheie Google Adwords.

Apoi, creează o listă de cuvinte cheie care sunt relevante pentru site-ul tău și să utilizează această listă atunci când analizezi conținutul de pe site. De asemenea, ar trebui să te asiguri că vizitezi site-urile web din industria ta. În plus, uită-te la strategiile lor de optimizare a conținutului înainte de a continua cu strategia ta proprie.

Cum verifici și urci în clasamentul motoarelor de căutare

Pentru a verifica poziția site-ului tău web pe motoarele de căutare, poți folosi Google Search Console. Acesta este un instrument ideal, atât pentru profesioniștii SEO, cât și pentru proprietarul site-ului web. Cu ajutorul acestui instrument, poți monitoriza și remedia problemele de clasare ale site-urilor.

Google Search Console, sau GSC, este un serviciu online gratuit, care permite webmasterilor să verifice și să monitorizeze clasamentul site-ului lor pe cel mai important motor de căutare, Google. În plus, îți oferă oportunitatea de a urmări modificările ce au avut loc de-a lungul timpului pe paginile individuale ale site-ului și de a afla problemele legate de modul în care paginile apar pe pagina cu rezultatele căutării Google (SERP).

Importanța efectuării de audituri SEO regulate pentru afacerea dvs.

Efectuarea auditurilor SEO este necesară pentru a menține o poziție mai bună pe paginile cu rezultate ale motorului de căutare. Google a dezvăluit că 86% dintre clicuri ajung la primele trei rezultate, în timp ce 61% dintre clicuri merg către rezultate organice. În plus, acest număr crește în fiecare an.

Importanța din ce în ce mai mare a auditurilor SEO a fost recunoscută chiar de CEO-ul Google, Sundar Pichai, în discursul său principal la CES 2018. El a spus că „la un nivel fundamental, trecem de la o lume bazată pe dispozitive mobile la o lume pe baza AI”.

Prin urmare, este important ca agenții de marketing online și webmasteri să efectueze audituri SEO regulate pentru site-urile și conținutul afacerii lor, pentru a obține clasamente mai înalte pe SERP-uri, adică mai mult trafic organic.

Dacă dorești să afli starea în care se află site-ul tău la momentul actual, ne poți contacta pentru un Audit SEO amănunțit.