Reclame pe TikTok - Cum poți ajunge viral?

TikTok este o platformă de Social Media care le permite utilizatorilor să creeze și să distribuie filmulețe scurte cu muzică, filtre și texte. Aplicația a fost lansată prima oară în China sub numele Douyin, iar din anul 2017 a fost lansată și pe piața internațională.

Cu alte cuvinte, TikTok-ul este noua vedetă a Social Media! Acestă platformă a reușit să-și crească popularitatea într-un timp record, iar unii spun că poate fi comparată chiar cu Făt-Frumos, care creștea într-un an, câți alții în zece.

TikTok-ul a rescris regulile după care funcționează toate platformele de Social Media, provocându-le să se autodepășească pentru a face față noilor provocări. Astfel au apărut reels-urile pe Instagram și Facebook, care doresc să țină pasul cu ceea ce oferă platforma vedetă.

  • Statisticile atestă popularitatea platformei TikTok

Nu spunem doar noi că TikTok-ul este o platformă populară, ci o spun și statisticile!

Cele mai recente cifre cu privire la TikTok indică o audiență publicitară la nivel mondial de 885 de milioane utilizatori, deși este important de subliniat că această cifră nu-i include pe cei cu vârsta sub 18 ani.

Cifra este cu 60 de milioane mai mare decât cea raportată în luna octombrie, ceea ce sugerează că, TikTok a adăugat în medie peste 650.000 de utilizatori noi în fiecare zi în ultimele 3 luni, adică aproape 8 utilizatori noi în fiecare secundă, potrivit Data Reportal.

Totodată, cifrele publicate în resursele ByteDance indică faptul că, TikTok avea 6,37 milioane de utilizatori cu vârsta de 18 ani și peste, în România, la începutul anului 2022, devenind astfel un important instrument de publicitate pentru branduri.

  • Prezența brandurilor pe TikTok - O necesitate în 2023

În anul 2012, publicitatea pe Facebook se afla la început, iar companiile care au început încă de pe atunci să experimenteze acest instrument au avut un real succes. Acum, după un deceniu, publicitatea pe Social Media se află din nou în pragul unei renașteri, provocate de TikTok.

Dacă vrei să fii în trend cu piață și să iei parte la acțiune, atunci este necesar ca brandul tău să fie prezent pe TikTok. Cu ajutorul acestei platforme îți vei putea crește comunitatea, engagementul și, totodată, vei putea avea o comunicare constantă și pe termen lung cu publicul tău țintă.

  • Cum putem îmbina utilul cu plăcutul pe TikTok pentru a ne promova afacerea?

Păi, înainte de a aplica o strategie de marketing trebuie să înțelegem foarte bine modul de funcționare al platformei. TikTok este o aplicație în care lucrurile se desfășoară într-un ritm alert, fiind o bogăție de sunete, imagini și video-uri. Prin urmare, utilizatorul nu trebuie să apuce să se plictisească, el trebuie ținut în alertă!

Pentru a face acest lucru, sistemul de inteligență artificială analizează conținuturile pe care utilizatorii le apreciază, pe cele pe care le urmăresc constant și pe cele pe care le parcurg până la final pentru a afișa în secțiunea „For You” conținut similar. Totodată, pentru a recomanda postările potrivite, algoritmul TikTok ține cont și de melodiile, subtitrările și hashtag-urile folosite.

  • Ce trebuie să faci pentru a ajunge pe FOR YOU?

  1. Challenge-uri

Piața creativă TikTok prezintă multiple oportunități pentru dezvoltarea unei afaceri. Prin intermediul clipurilor scurte de cel mult 45 de secunde îți pot prezenta serviciul sau produsul într-un mod original. Astfel, primul pas pentru a deveni vizibil pe această platformă este să inventezi un challenge legat de produsul sau serviciul tău.

Aceste „challenge-uri” funcționează la fel ca în copilărie. Atunci când cineva spunea „Pariu că nu ai curaj să suni la sonerie și să fugi?”, toți încercam să facem acest lucru pentru a reuși să ducem la capăt provocarea. Așa se întâmplă și pe TikTok, utilizatorii copiază comportamentul altor persoane și sunt influențate să cumpere și să promoveze produsele pe care le văd în conținutul altor utilizatori.

  1. Trenduri

Al doilea pas pe care trebuie să-l parcurgi este să devii trendsetter în domeniul tău de activitate. Pe TikTok nu este deloc greu să faci un conținut calitativ și să introduci diferite trenduri noi. Totuși este important, să scapi de prejudecăți și să creezi campanii îndrăznețe. Spre exemplu, dacă deții o afacere în domeniul fashion, poți stârni interesul utilizatorilor prin filmarea unor combinații de outfituri.

  1. Sesiuni live

Sesiunile live pe Facebook nu mai sunt actuale. Utilizatorii s-au mutat pe TikTok, unde pot comunica direct cu publicul lor și pot primi răspunsuri imediate. Totodată, audiența poate trimite diverse cadouri prin care să le arate utilizatorilor că apreciază conținutul pe care îl distribuie.

  1. Lentile de brand

Acest model de reclamă permite crearea de filtre personalizate care includ un conținut de brand. Lentilele de brand sunt similare cu filtrele AR de pe Instagram și Snapchat. Dacă utilizatorii aleg să folosească filtrele create de compania ta, atunci numele brandului va fi din ce în ce mai vizibil pe TikTok.

Postările care creează engagement prin aprecieri, share-uri sau printr-un timp de vizualizare mai mare vor fi afișate unor noi utilizatori cu interese și comportamente similare. Procesul se repetă, iar dacă feedback-ul pozitiv continuă, clipurile pot deveni virale și, astfel, brandurile vor lua contact cu mii de oameni.

  • TikTok Ads în România - Cum vei putea fi sigur că vei ajunge viral?

TikTok are mijloacele potrivite pentru a genera un impact pozitiv pentru orice afacere, indiferent de dimensiunea sa. Există cinci formate de campanii pe care le poți derula pe TikTok, astfel încât să îți îndeplinești obiectivele:

  1. In-Feed Ads - apar între videoclipurile utilizatorilor pe măsură ce aceștia derulează pe pagina For You. Utilizatorii pot aprecia, comenta și distribui aceste videoclipuri publicitare. Dar, în același timp, ele pot fi omise, drept urmare brandul are la dispoziție aproximativ 2-3 secunde pentru a capta atenția publicului său.
  2. Brand Takeover Ads - aceste reclame apar pe ecran complet în momentul în care utilizatorul deschide aplicația. Ele ajută brandurile să își crească notorietatea și să stimuleze vânzările directe.
  3. TopView Ads - principalul scop al acestui tip de reclama este expunerea mărcii. Anunțurile apar în feed după trei secunde de la conectarea în aplicație. Pot fi însoțite de sunet și de un buton de îndemn la acțiune.
  4. Branded Hashtag Challenge Ads - atunci când un utilizator dă click pe un hashtag sponsorizat, el este direcționat către o pagină de destinație care conține un link către site-ul brandului tău.
  5. Branded Effects Ads - permit companiilor să creeze un anunț cu propriul filtru personalizat care poate dura până la 10 zile. Rolul lor este de a încuraja utilizatorii să interacționeze direct cu brandurile, într-un mod cât mai distractiv.

Campaniile de reclamă de pe TikTok pot îndeplini cinci obiective:

  1. Reach – Afișări - TikTok va afișa reclamele tale cât mai multor utilizatori pentru a atinge un segment mai mare de public și pentru a-ți face produsul sau serviciul cât mai cunoscut pe piață.
  2. Trafic – Clickuri -  TikTok va afișa reclamele persoanelor predispuse pentru a vizita website-ul tău.
  3. App Install - TikTok va afișa reclamele pentru a maximiza instalarea aplicației tale mobile.
  4. Video views -  TikTok va expune conținutul video pentru mai mulți utilizatori.
  5. Conversii -  Prin intermediul algoritmului său, TikTok  va afișa reclama utilizatorilor despre care crede că au cele mai mari șanse să efectueze conversii pe website-ul tău.

Dacă nu te-ai convins, încă, de puterea acestei platforme,  te invităm să arunci o privire pe contul celor de la RyanAir, care au devenit virali cu ajutorul postărilor organice care au strâns peste 9 milioane de like-uri.

Și, pentru că tot suntem în prag de sărbători ar fi util să te uiți și pe pagina de TikTok a lui Moș Crăciun. Vă reamintim că, Bătrânul Crăciun și-a dorit mereu să învețe să folosească TikTok-ul, iar noi i-am dat o mână de ajutor! Moșul ne-a încredințat contul său de TikTok, atunci când avea doar 2.500 de urmăritori, iar în scurt timp, noi am reuși să-l facem viral, ajungând la 119.600 de urmăritori.

Dacă vrei să fii și tu o vedetă pe TikTok, atunci nu ezita să ne contactezi! Echipa noastră de magicieni în marketing va face tot ce îi stă în putință să ajungi la fel de celebru ca Moș Crăciun!

P.S. :  Nu uita că și pe magicienii noștri îi găsești pe TikTok!