28 aprilie 2022
Cum să te promovezi pe Facebook
Rețelele sociale sunt cunoscute pentru aportul acestora majoritar în formarea opiniilor, crearea unei imagini favorabile/nefavorabile și pentru, bineînțeles, vânzarea produselor/serviciilor antreprenorilor. Piețele au ales în ultimul timp zona online a realității, având un control asupra statisticilor și a cifrelor concis exprimate pentru fiecare domeniu de activitate.
Se zvonește că online este viitorul, dar, oare așa este?!
Facebook, platforma cu miliarde de înscriși, o pânză țesută strâns între toate păturile sociale, și totuși o segregare vizibilă între calitate și lipsa acestui factor.
O platformă complexă și o unealtă pentru orice afacere.
În momentul în care devi prezent pe Facebook, atât ca individ cât și ca persoana fizică, te angrenezi într-o relație de lungă durată cu clienții, care necesită de multe ori și un mediator profesionist. Ca în orice relație, comunicarea stă la baza succesului, dar cum poți vorbi pe înțelesul partenerului?!
Există soluții! Câteva exmple:
- Fii cât se poate de sincer! Nu promite mai mult decât afacerea ta poate realiza cu succes, plusează pe punctele forte și ascunde la vedere micile defecte la care oricum știi ca trebuie sa lucrezi. Evoluția consta în încrederea pe care afacerea o arată publicului, momentan (pe rețelele sociale) independentă de eroarea umană.
- Comunică subiecte de interes, în limbajul grupului tău țintă. Trend-urile, resursele volatile de inspirație, te pot propulsa într-o altă dimensiune, pot scala un business și pot încuraja scalarea la nivel național/internațional. Acest atuu depinde exclusiv de aportul unicității pe care îl utilizezi în cele mai ,,netede” matrițe de comunicare.
- Utilizează imagini interesante, pretabile branding-ului tău, care să rămână întipărite în conștiința comună a noului public. Se vor crea subiecte de discuție care trimit afacerea în urmăroul nivel: vânzarea propriu-zisă.
- Apelează la o a 3-a persoană! Chiar dacă nu sună a fidelitate, realția se poate îmbunătăți semnificativ dacă cineva din exterior, o va promova ca fiind unicul pretendent la succes. Influencerii sunt niște produse de marketing, care dacă sunt aleși potrivit vor ajuta procesul de awareness de la care orice afacere pleacă. Conținutul lor este mult mai vizibil deoarece interacțiunea persoană-persoană este mult mai putenică emoțional și cogniiv decât produs/serviciu-client. Prin simplul fapt
- Respectă-ți relațiile! Indiferent de natura acestora, networking-ul va salva omenirea când vom rămâne fără expunerea online, sau pur și simplu fără internet. Vom mulțumi platformei că ne-a furnizat baze de date și a creat recurență în vânzării.
- Recunoaște meritele partenerului! Mulțumește publicului tău pentru aportul adus, învață din experiențele fiecăruia, pe principiul ,,fără voi, nu suntem noi”.
Cu toți acești pași și puțină creativitate, afacerea își va găsi clienții, oamenii își vor găsi oameni și fiecare va câștiga pe plan personal, satisfacție. De multe ori antreprenorii își numesc afacerile, copii. Așadar, copilul tau mult ar fi mult mai fericit daca va fi văzut, apreciat și prezent în viața lui, conturată pas cu pas.
Un vizionar va apela mereu la rețelele sociale existente pentru un viitor mult mai ancorat în realitate.
Platforma Facebook este una foarte ofertantă în ceea ce privește crearea unei comunități, factor utilizat de multe afaceri. Brandurile mari, din diverse domenii de activitate, cum ar fi Fortnite sau Nike, au creat pe rețelele sociale propriile trend-uri, pe care le-au transferat comunitaților de fani. Au urmat valuri de noi aderenți, care odată înscriși au ,,plătit” abonamente la reviste online, bloguri, coduri speciale de reducere sau colecții ediție limitată. Facebook a jucat un rol important chiar și în campania politică a lui Donalt Trump, pe care specialiștii l-au promovat exact ca pe un produs de marketing. Modalități comune pot fi incluse chiar și în afaceri prin cea mai importantă unealtă Facebook, Facebook Ads. .
Ținând cont de 5 pași, poți realiza reclame unice pe Facebook care pot preveni/remedia vizibil un impas financiar al afacerii, sau pentru a îmbunătăți ce deja funcționează:
- Începe cu obiectivul tău
- Găsește-ți publicul țintă
- Încarcă imagini și conținut
- Setează o durată și alege bugetul
- Vezi evoluția
Pasul 1: Începe cu obiectivul tău!
Facebook are diferite tipuri de reclame concepute pentru diferite obiective. De exemplu, poți crește gradul de conștientizare cu Boost Post, de asemenea, poți determina oamenii să acceseze un link cu ,,Obțineți mai mulți vizitatori ai site-ului web” sau ,,Obțineți mai multe mesaje pentru a invita oamenii să discute direct cu dvs.”.
Pasul 2: Găsește-ți publicul țintă.
Poți găsi următorul client alegând pe cine dorești să îți acceseze anunțurile. Filtreaza cu atenție, în funcție de interesele publicului tău, cum ar fi alimente sau cumpărături, ori în funcție de vârstă, locație și sex. Încearcă să îți menții publicul cât mai larg.
Pasul 3: Încarcă imagini și conținut.
Adaugă o imagine atrăgătoare și un mesaj care să rezoneze cu persoanele spre care tinzi. Încearcă să evidențiezi produsele și serviciile sau să îți expui povestea și experiențele afacerii tale.
Pasul 4: Setează o durată și alege bugetul.
Este nevoie de mai mult decât o creativitate bună pentru a realiza un anunț de succes. De obicei, oamenii trebuie să observe reclama de câteva ori înainte de a lua măsuri, deci este importantă bugetarea și timpul de difuzare.
Poți să accesezi statisticile pentru a observa sustenabilitatea și efeiciența reclamei pe care ai finanțat-o. Rentabilitatea pentru Facebook Ads. poate fi calculată în funcție de domeniu și tipul de targetare. Oricum, vei fi capabil să înveți din propriile greșeli sau mici erori pentru a îmbunătăți viitorul mult mai strălucit al ,,copilului tău”.
Noutatea constă în curajul de a fi tu, într-o mare competitivă care te menține într-un ritm alert, benefic.
Alege sa fii tu cea mai bună variantă posibilă.
Magic 5 – avem curaj să îți oferim curaj!